Çar. Nis 14th, 2021

VEZİRKÖPRÜ ALTERNATİF DOĞA SPORLARI VE OFFROAD KULÜBÜ DERNEĞİ

9-10 Mart Kar Kampımız

6 min read

1Hafta sonu yapacağımız kamp için günler azalıyordu. Bu yüzden hem hazırlıkları tamamlamak hem de olası rota değişikliklerine karşı hazırlıklı olmamız gerekiyordu. Mevsim normallerinin üstünde seyreden hava koşulları, büyük ihtimalle gideceğimiz bölgedeki karları eriteceğinden kuşkumuz yoktu. Ama gezimizden bir kaç gün önce tekrar soğuyan havanın etkisiyle rotamızda bizi zorlayacak kar faktörünü bizlere hatırlatmış oldu. Artık emindik, kar bizi oldukça zorlayacaktı.

Cuma günü akşamı geziye katılacak arkadaşlarımızla toplanarak bütün hazırlıklarımızı tamamladık. Ve sabah görüşmek üzere ayrıldık.

Cumartesi sabah 9’da toplanma bölgesindeydik artık. Yola çıkmadan önce konvoy düzeni ve araçlar arası telsiz iletişimi için kısa bir bilgilendirmeden sonra hareket etmeye hazırdık.

Sadece basit bir hafta sonu gezisinden çok olağan üstü koşullarda yaşamayı, hayatta kalmayı, ulaşım sağlamayı ve iletişim kurmayı hedefleyen gezimizde artık yoldaydık. Her türlü zorlu koşulda yolları aşmayı hedefleyen ekibimizle yaklaşık 20 km boyunca normal yol şartlarında ilerledik. Vezirköprü’nün güney batısına olan yolculuğumzda, yükseğe çıktıkça hava da sertleşmeye başladı. Yükseğe çıktıkça yer yer yollarda kar görünüyordu. Daha da ilerledikçe yollar bembeyaz örtüsüyle bizi zorlamaya başladı bile.

2Kamp alanımıza doğru yaklaştıkça yoldaki kar yüksekliği de artmaya başladı. Yüksek bir tepe yamacındaki virajda, kar kürtünü ile karşılaştık. Bizi ilk zorlayan hatta engelleyen burası oldu. Konvoyun başında ilerleyen CJ5’in yol vermesiyle Land Rover Defender bir kaç deneme sonucu engeli aşmayı başardı. İlk olarak Land’ın gitmesiyle vinç sayesinde, kalabilecek araçları çekmemizi sağlayacaktı.

7Eğimden dolayı boşluğa doğru kayma eğiliminde olan L200 aracımızı vinçleyerek ve arka kısmından destekleyerek güvenli bir şekilde karşıya geçirdik. Diğer araçlarımızın da güvenli bir şekilde geçtiğinden emin olduktan sonra rotamızda ilerlemeye devam ettik.

32. engelimiz ise yaklaşık 1 km uzunluğunda, yer yer 60-70 cm yükseklikte kar olan bir yokuştu. Burada da yol açmak için Land aracımızı ilk yolladık. Yer yer zorlanan araçlarımız oldu fakat bir şekilde çıkmayı başardılar. L200, Sportage araçlarımız iyice yaklaştığımız kamp bölgesine doğru devam ettiler. Fakat CJ5 aracımız, kar yüksekliği sebebiyle ilerleyemedi. Bu durumda Land aracımız geri dönerek onu çekmeye yardım etti. Fakat Kar kalınlığı sebebiyle çekmek pek işe yaramadı. Bu durumda küreklerle kanal açarak ve CJ5’in vincini kullanarak yaklaşık 2 saatte adım adım da olsa yukarı çıkabilmeyi başardık.

5Bu engelleri aştıktan sonra kamp alanına gelmiştik artık. Yalnız burada da bir sorun vardı. Land aracımız kamp bölgesinde, kara gömüldü. Sağlam zemindeki araçlarımızın olduğundan öncelikli olarak kamp yeri hazırlıklarımızı tamamladık. Hafif bir yemek ve moladan sonra Land’ı kurtarmak için işe koyulduk. Başta basit bir vinçleme ile kurtarılacak gibi dursa da işe koyulduktan sonra anladık ki bizi baya bir zorlayacak. Önce vinçledik fakat vinçleyen aracımızı sabitleyemedğimizden ve kar yüksekliğinden işe yaramadı. Bu durumda Hi-Jack kullanarak Land’ın altını açtık.

8Lastiklerin altına malzeme doldurarak aracın şase üzerine oturmasını sağladık. Bu şekilde aracı biraz olsun hareket ettirerek vinçleme için daha uygun bi koşul sağlamış olduk. Daha sonra batan 2. aracımız olan Sportage’yi kurtardık. CJ5’in arkasına bağladığımız Sportage, vinçleme için destek olacaktı. Uygun güvenlik önlemlerini alarak vinçlemeye başladık. CJ5’in vinci güçlü olmasına rağmen Land’ı çekemiyordu. Bu durumda hemen makara kullanmayı denemeliydik. Böylece hem gücü iki katına çıkaracak hem de olası vinç hasarına engel olacaktık. Makara ile vinçlemeye başladığımız Land, adım adım da olsa ilerliyordu artık. Bu yaklaşık 3 saat sürdü. Ve sonunda Land’ı gömüldüğü yerden kurtarmıştık.

Kamp’ta akşam yemeği hazırlığında iken bize sonradan katılacak olan Hilux aracımızın kaldığını telsiz anonsundan öğrendik. Bulunduğumuz bölgede cep telefonu çekmediğinden dolayı, ileitşimimizi sağlamanın en uygun yolu telsiz sistemiydi.

11Hilux aracımızı da bulunduğu yerden çıkararak kamp alanına geri döndük. Yemeklerimizi yedikten sonra ateş başında oturduk. Sohbet ettik ve şarkılar söyledik. Kardan yaptığımız siper sayesinde rüzgara karşı ve ısı kaybına karşı bir izalasyon sağladık. Güzel geçen kamp gecesinden sonra şimdi yatma vaktiydi. Çünkü nefis bir kahvaltı bizi bekliyordu.

Sabahın ilk ışıklarıyla kamp yeri sakinlerinin sesleri de çadırlarda duyulmaya başladı. Güneş, temiz hava ve beyaz örtü tüm güzelliğiyle bizlere gülümsüyordu.

16Bu mükemmel koşullarda yapılacak dolgun bir kahvaltıda olmazsa olmazlardan birisi de sucuklu yumurtaydı.

15Kahvaltımızı da tamamladıktan sonra dönüş için hazırlıklamızı yapmaya başladık. Dönüş için erken yola çıkacaktık çünkü gelirken karşılaştığımız engeller dönüşte bizi oyalayabilirdi. Nitekim öyle de oldu. Kamp yeri yanındaki L200’ü de çıkarmak zorunda kaldık. Land’ın vincine kurduğumuz makara sayesinde pek de zorlanmadan L200’ü çıkarmayı başardık.

Dönüş yolunda iniş olmasına rağmen bazı araçların kalması sonucu Land yine görev başındaydı. Önce kanaldan çıkan Sportage çekildi. Sonra CJ5’i çekme vaktiydi. Yolun dar olması sebebiyle sadece halatla çekme imkanı olduğu için CJ5’i Land’ın arkasına bağladık. Ama zorladıkça Land da batıyordu. Bu arada CJ5’in aküsünün bitmesiyle işler değişti. Bu durumda Land’ın arkasına bağladığımız CJ5’i Land’ı da önden ağaca vinçleyerek çekmeye başladık. Bu şekilde ilerleyerek zorlu bölümü geçtik…

Artık bizi zorlayacak bir bölüm kalmadığından kamp gezimizi tamamlarken yavaş hareket ederek Vezirköprü’nün güneyinden, yüksek dağlarından, güzel manzaralara bakarak poz vermeyi de unutmadık.

Gezimizin sonucundan bahsetmek gerekirse, her ne kadar bu kış çok kar yağışı olmasa da Mart ayında biz kar bulmuş, kar kampımızı yapmış ve sapasağlam bir şekilde evimize ulaşmıştık. Belki yorulmuştuk ama hepsine değmişti. Çünkü unutulmayacak güzel anılar, eşsiz offroad tecrübeleri, zorlu koşullarda yaşama yı başarma özgüveni kazanmıştık. Makara kullanımının ne kadar gerekli olduğunu, hi-jack krikonun her araçta bulunması gerektiğini, vincin olmassa olmazlardan olduğunu öğrenmiştik. Basit bir küreğin bile ne kadar çok işe yarayacağını gördük. Yardımlaşma ve dayanışmayla bütün engellerin aşılabileceğini gördük. En güzeli de herkesin mutlu gittiği ve mutlu geldiği bir kampı organize etmenin ve başarabilmenin haklı gururuyla evimize döndük.